2013. november 13., szerda

Pilotkritika: Reign

Ahogy ígértem, itt is van a The CW idei újoncának a pilot kritikája!


A The CW eddig bemutatott 3 új sorozata ez a második sorozat, amibe belenézem. Az első ugyebár a The Tomorrow People volt, amelyről már írtam egy kritikát, és mivel azóta is nézem, hamarosan várható róla egy újabb kritika. Vissza a Reign-re. Nem kedvelem a történelmi sorozatokat, azonban az első rész megfogott. Nem tudom miért, még szerelmi háromszög is van benne, amit a The Vampire Diaries óta nagyon meggyűlöltem. Habár szerencsére ehhez a sorozathoz Julie Plec-nek semmi köze, így remélhetőleg nem lesz baj ezzel sem.


Mint mondtam nem szeretem a történelmi sorozatot, azonban a pilot-ot sikerült nagyon jól összehozniuk az íróknak. A sorozat Mary-ről, a skótok királynőjéről szól, aki már 6 éves kora óta jegyben jár a francia király nagyobbik fiával, aki egy napon átveszi apjától a hatalmat, Francis herceggel. A pilot azzal kezdődik, hogy Mary-nek el kell menekülnie abból a zárdából, ahol eddig tartózkodott, és Franciaországba megy. Ahhoz képest, hogy sem Mary-nek sem pedig Francis-nek nem tetszik, hogy össze kell házasodniuk, sok-sok év után, amikor újra találkoznak, úgy tűnik első látásra beleszeretnek. Ám Francis anyja meg akarja akadályozni, hogy fia elvegye a skót királynőt, ugyanis Nostradamus, a palota jövendő mondója azt mondta a királynőnek, hogy fia Mary által fog meghalni.

Ha már említettem Nostradamus-t: Nostradamus-ból kiindulva nem kell arra számítani, hogy a sorozat hűen követni fogja a történelem minden pontját, hisz Nostradamus nem ezekben az időkben élt. De erre számítani is lehetett, hisz elsősorban nem egy történelmi sorozatról beszélünk, hanem egy The CW drámáról, ami elsősorban a 18-44 női korosztályát célozza meg. Talán ezért is tetszett a pilot. Egyébként ha már itt járunk, az RTL Klub-on látható Szulejmán című török "telenovella" sem tükrözi hűen a történelmet, sőt...

Spoler-esen folytatom tovább: egy jelenettel sem volt bajom, de tényleg. Minden nagyon tetszett, a háttér és a palota pedig gyönyörű volt. Egy picit sajnálom, hogy az elején kinyírták Colin-t , szívesen elnéztem volna még Colin és Lola románcát. De nagyon jól bemutatta, a királynőnek is mennyi hatalma van. Kíváncsi vagyok ki lehet az a titokzatos idegen, aki elárulta Mary-nek mit is terveznek ellene (ne igya meg a bort).

A színészekről annyit, hogy szerintem jól castingoltak, tényleg senkivel nem volt baj. Adelaide Kane csodálatosan gyönyörű. Eddig nem ismertem a színésznőt, se nagyon örülök, hogy ő kapta meg a főszerepet. Fancis herceg és féltestvére Sebastian alakítóival viszont egy kicsit gondba vagyok, a történet szerint ki az idősebb? Remélem, hogy Sebastian, mert azt nehezen tudnám felfogni ha fordítva lenni. Erőteljesen látszik, hogy Torrance Coombs sokkal idősebb Toby Regbo-nál, ezért is remélem, hogy a történetben Sebastian az idősebb. Ezt a kis logikai bukfencet leszámítva nekem nincs bajom a színészekkel.

Szerencsére nem csak a szerelmi háromszög fog dominálni a történetben, legalábbis én ezt vettem le a pilot-ról. Van egy rejtély az erdőben is, valamint a palotában is. Vajon ki lehet az a lány, akit rejtegetnek? Remélem, hogy szépen felépítik a történetét, és nem fogják a végtelenségig elhúzni, de azt sem szeretném, ha már a következő részben kiderülne. Valahol a kettő között.

Hogy mit várok a folytatásban?
Azt, hogy ne a szerelmi háromszög domináljon, és ne rontsák el (egyébként Mary és Fransis között megvan a kémia, ahogy Mary és Sebastian között is). Illetve amit az előbb is írtam: építsék fel a titokzatos segítő, és az erdő körüli rejtélyt is. Ha ugyanolyan jó lesz a többi rész is, mint a pilot volt, akkor nem lesz itt gond.

Értékelés: 9/10
Összességében a pilot nem volt rossz, de nem tudom miért, valahogy nem tudok rá maximum pontot adni. A sorozat további részeit terveim szerint majd nyáron fogom megtekinteni, úgyhogy legközelebb csak nyáron lehet számítani kritikára a sorozatról.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Keresés