2014. május 29., csütörtök

Arrow (A zöld íjász) S02/2: A második évad második feléről

Az évad második fele pörgősebbre sikeredett.

Habár nagyon minőségi a sorozat szinkronja, valamint az RTL is hamar elhozta a folytatást, én nem tudtam kivárni, és inkább feliratosan néztem meg a második évadot. Az évad első feléről írtam már egy kritikát, kilenc pontra értékeltem, amit így utólag egy kicsit soknak tartok. A második felvonás nekem egy picit jobban bejött, szerencsére itt már egyik szereplőt sem hanyagolták el túlzottan, történt egy haláleset is, ami nagy WTF faktor volt, és ismét a feje tetejére fordult minden Starling City-ben.

A kép alatt Spoileresen folyatom tovább.


Őszintén szólva, mikor Slade megölte Moira-t, Olivertől egy kicsit nagyobb bosszúra számítottam, és szinte biztos voltam, hogy meg fogja ölni őt, ehelyett csak visszaváltoztatta emberré, és a szigeten bezárta egy A.R.G.U.S. cellába. Az addig rendben van, hogy Oliver megfogadta, nem fog ölni többet, de könyörgöm, megölte az édesanyját. Ez a végkifejlet egy kicsi csalódást okozott számomra, azonban a többi szállal nem volt gond. A gyógyírrel így a Mirakuru szál letudva, Roy is visszaváltozott.

Moira mellett még Sebastian Blood és Isabel is meghalt, utóbbit egy picit sajnáltam, mert ő is okozott WTF pillanatotokat, többek között akkor, mikor kiderült, hogy ő is Slade-nek dolgozik. Azért akart bosszút állni a Queen családon, mert évekkel ezelőtt Robert Queen a családját választotta helyette. Summer Glau nagyon jól hozta a bosszúálló ribanc szerepet, így én tovább is elnéztem volna még. Azért az se semmi, hogy képes volt még Oliver-rel is lefeküdni.


Teljesen megértem Thea-t, amiért inkább Malcom Merlyn-nel elhagyta a várost, hisz Roy is és Oliver is mennyit hazudott szegény lánynak. Ideje lenne már neki is elmondani az igazat. Remélem a harmadik évadban erre sor kerül, hisz Malcolm ismét állandó státuszban visszatér, így gondolom Thea is. Ebben az évadban elég sokan tudomást szereztek Oliver titkára: Roy és Laurel is. Ennek nagyon örülök. Hamár Laurel. Végre előtérbe került, és kapott egy egész jó szálat. Nagyon jó volt látni, ahogy az elején csak ő gyanakodott Sebastian után, de persze senki sem hitt neki alkohol függősége miatt.


A sorozat nagyon jól kezeli az akciót, de a szerelmet már kevésbé. Én nem tudom miért, de azt vettem észre, hogy a The CW szinte összes sorozatában nagyon nem tudnak bánni a szerelmi szálakkal. Nem értem, miért jött össze Oliver és Sara, sokkal jobban örültem volna, ha Laurel-el jön össze újra.

Ami a múltat illeti, én mindig is szerettem, hogy a sorozat egyszerre foglalkozik a jelennel, és azzal hogy Oliver, hogy élte túl az öt évet, míg mindenki azt hitte, hogy halott. Aránylag jól tudnak glavírozni a jelennel és a múlttal. Habár az egy kicsit zavaró, hogy sokszor próbálják azt a látszatot kelteni, hogy Oliver lehet meghal, de mint tudjuk ez nem következhet be. Az évadzáró epizódban elhagytuk a szigetet, és az A.R.G.U.S. csapata Hong kongba vitte Oliver-t.

Amit még nagyon szeretek a sorozatban hogy nagyon odafigyelnek a részletekre is. Például most már tudjuk, hogyan került kapcsolatba Oliver az orosz maffiával. Kiszabadította az orosz  Anatoly Knyazev-et Ivo hajójáról, aki emiatt felajánlotta segítségét bármiben. Legalábbis gondolom, hogy emiatt kerülhetett kapcsolatba az orosz maffiával.


A lezáratlan ügyekkel kapcsolatban pedig, ahogy már mondtam szinte biztosra veszem, hogy Thea vissza fog térni, ahogy Malcolm is. Laurel és Sara édesapja, Quentin szerintem nem fog meghalni. Végül pedig Sara is vissza fog térni, hisz a pletykák szerint ő is állandó szereplői státusz fog kapni a harmadik évadban.


És akiről még nem írtam, pedig a kedvenc szereplőm, az nem más, mint Felicity. Sajnos őt eléggé sokszor a háttérbe szorítják, de amikor előtérbe kerül, olyan beszólásai szoktak lenni, hogy öröm nézni. Nagyon szeretném, ha a harmadik évadban egy kicsit előtérbe kerülne, mert megérdemli.

Értékelés: 8/10.
Az utolsó három rész 10/10-es, de ha az egész évadot nézem, akkor 8 pontnál többet nem tudok adni. Nagyon megszerettem a sorozatot, remélem még sokáig képernyőn lesz, feltéve, ha nem fog ellaposodni a sztori. :)

Hiányozni fog Moira.
Képek forrása: www.zoldijasz.hu

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Keresés