2016. március 13., vasárnap

The Walking Dead: A harmadik évadról

WTF pillanatokban ezúttal sem volt hiány.

A második etap után rögtön neki vetettem magam a harmadiknak is, amit egy hét alatt le is daráltam, ám egészen egyszerűen nem tudtam rávenni magam e kritika megírására. Rettentően sajnálom, amiért ezt kell írnom, de nagyon úgy tűnik, hogy ez már nem az a sorozat, amibe én beleszerettem, ráadásul az évadzáróban olyan dolgok történtek meg, amik miatt rettentően dühös vagyok. Ettől függetlenül mégsem vagyok képes a kaszára, hiszen még mindig vannak szerethető tulajdonságai a shownak, így a negyedik évadot is el fogom kezdeni hamarosan, de amitől az előző kritikámban tartottam, az bekövetkezett: a sorozat iránti lelkesedésem egyértelműen hatványozottan csökkent...

Spoileresen folytatom a továbbiakban.


Azzal szerintem minden néző egyetért, hogy a kezdetekhez képest erőteljes megreformálták a történetet, amiben továbbra is van ugyan potenciál, mégis a fő szállal nagy problémáim voltak, éppen ezért nem tudtam már oly mértékben élvezni az epizódok nézését, mint korábban. A korábbi álláspontomat továbbra is tartom, miszerint nem feltétlenül van szükség az élő emberek megölésére, ez a fajta gyilkolászás pedig ugrásszerűen megnövekedett a Kormányzónak köszönhetően. Még egy ilyen utálatos karakterrel is régen találkoztam már. Persze a készítők mindent elkövettek annak érdekében, hogy elmélyítsék a karaktert, a múltidézéssel pedig a cselekedetei is érthetőek voltak valamilyen szinten, én mégsem tudtam együtt érezni a férfival, sőt mi több, olyan szinten idegesített már - az évad második felében pláne - hogy egyáltalán nem bántam volna, ha Andrea végül megöli a férfit, amikor lehetősége volt rá. Természetesen tisztában voltam azzal, hogyha valóban megteszi, akkor átlép egy határt, ahonnan már nem nagyon van visszaút, de mégiscsak az lett volna a legjobb, ha megteszi.


És ha már szóba került Andrea, miatta vagyok nagyon dühös, pontosabban az értelmetlen halála miatt. Elképesztően szép karakterfejlődést járt be a lány a második évadban, a Kormányzóhoz fűződő romantikus szál miatt pedig ebben a szezonban is igen érdekes volt a helyzete. Bár néha kissé már ostobának tűnt, amiért nem vette észre azt, hogy mennyire romlott is a kedvese, ugyanakkor teljes mértékben érthetőek voltak az őrlődései, amit a színésznő, Laurie Holden pedig tökéletesen megjelenített a képernyőn. Szerintem sok lehetőség lett volna a karakterben, éppen ezért sajnálom, amiért az írók inkább kiírták. Persze tudom én, hogy kvázi minden szereplő pótolható - a három évad alatt több főszereplőt nyírtak ki a készítők, mint bármely más sorozatban - mégis annyira a szívemhez nőtt Andrea, hogy jelen pillanatban nehezen tudom elképzelni nélküle a sorozatot, éppen ezért egy jó darabig biztosan neheztelni fogok majd az írókra.


Azért sok pozitívum is akadt az évad során, a börtönös szál például kifejezetten nagyon bejött. Itt is akadtak durván nagy WTF események, elég csak a negyedik részre gondolni, ahol Lori ugyebár világra hozta a babát, ám a szülést nem élte túl... Nos, hazudnék ha azt mondanám, hogy túlságosan megviselt a halála, azt azonban el kell ismerni, hogy miután kikerült Shane a képből, Lori kezdett érdekessé válni, természetesen pozitív értelemben, ezért is volt inkább sokkoló mintsem fájdalmas a halála. Ám az biztos, hogy a hiánya kisebb fajta lavinát indított el a börtönben, főképp Rick esetében, aki közvetve ugyan, de felelős volt a tragédiáért, éppen ezért még inkább kifordult magából, amit felettébb érdekes volt nézni. Ráadásul ezúttal a zombik is sokkal nagyobb szerepet kaptak, mint a farmos időkben, aminek külön örültem, hiszen mégiscsak emiatt különleges a széria, és nem az élők között lévő viszálykodások miatt.

Értékelés: 7/10.
Nagy bajban voltam az értékelés során, hiszen annak ellenére, hogy több olyan momentum is akadt, melyekkel nem értettem egyet, mégiscsak nagyon izgalmas még a sorozat. Nem egyszer fordult elő az, hogy az adott karakterrel egyszerre ijedtem meg, amikor a semmiből hirtelen felbukkant egy-egy kóborló, ergó még mindig képes vagyok beleélni magam a történésekbe, éppen ezért egy erős hét pontot egyértelműen megérdemel. A nagy darálással tehát egyelőre még nem állok le, a negyedik évad is kap tőlem egy esélyt, aztán majd meglátjuk, hogy érdemes-e tovább néznem a szériát vagy sem.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Keresés