2016. május 6., péntek

Kismenők: Egyáltalán nem vagyok megelégedve a műsor szerkezetével!

Nagyon nem tetszik ez a kiesési rendszer.

Egy hónappal ezelőtt rajtolt el a TV2 gyerek tehetségkutató műsora, ami eddig négy adáson van túl, a héten pedig már élőben jelentkezik a Kismenők. Már régóta szerettem volna egy kritikát írni a látottakról, de rettentően ellentmondásos gondolatok kavarodtak bennem, amik továbbra is megvannak bennem, mégis megpróbálok egy összefüggő értékelést írni.


A legeslegnagyobb problémám a műsor szerkezetével van. Már a válogatók esetében sem tartottam fair dolognak, hogy a kiesetteket is bemutatták, igaz annyira rövid részleteket láthattunk abból amikor csak Tilla és Nóri előtt léptek fel a gyerekek, hogy igazából nem is értettem, hogy miért kellett végül beletenni, de az igazán nagy csalódás csak ezután jött. Mégis mi a fenéért kellett ekkora stresszhelyzetbe kitenni a gyerekeket? A műsor eredeti célja elvileg a tehetséggondozás, erre már az első adásban is igazi viadalt vívtak az adott műfajukban tehetségesek a továbbjutásért. Én ezt nagyon felháborítónak tartottam, hiszen az ilyen megmérettetések egy felnőttet is megbírnak viselni. A kiesések okozta nemtetszésem egyértelműen a múlthéten csúcsosodott ki, konkrétan a szívem szakadt meg amikor is a kis balerina Horváth Gutai Bertus elsírta magát, amiatt, hogy nem jutott tovább a rostán. Az utóbbi két adásban egyébként csak még jobban kiéleződött a helyzet, hiszen kvázi megfelezték a csapatot.


A héten tehát már élőben jelentkezik a műsor, amit az eddig tapasztaltak alapján egyáltalán nem tartok jó ötletnek, hiszen ez a tudat is egy nagyobb nyomást helyez a gyerekek vállára, ráadásul tippre továbbra is minden adásban lesznek kiesők, amitől már most kiver a frász. Ebből a szempontból sokkal jobb volt Az ének iskolája, ahogy ugyan csak az énekes kis palánták csillogtathatták meg tehetségüket, de ott tényleg az volt az érzésem, hogy igenis a tehetséggondozás volt a fő cél, ezáltal az alaphangulat is teljesen más volt, ráadásul kiesés sem volt...


Rettentően sajnálom, amiért egy ilyen tematikát talált ki a csatorna, hiszen ha csak a gyerekeket veszem figyelembe, akkor bátran állíthatom azt, hogy rettentően tehetségesek, és kivétel nélkül  szinte mindenki szórakoztató produkciókkal lépnek fel a színpadra. Természetesen kedvenceim is vannak már, Szlavkovszki Zsolt előadásait minden esetben lélegzetvisszafojtva nézem végig, az Üzenet lánycsapat pedig valóban komoly és elgondolkodtató kiselőadást produkálnak. Malaczkó Réka és Qian Zita Jiafang történetein is jókat szoktam derülni, de az én gyenge pontom továbbra is az énekesek. Jenei Deborah és Kovács Gyopár húga Harmat eddigi előadásait nagyon szerettem, kíváncsian várom, hogy mivel fognak előrukkolni holnap. Az öröm mégsem lehet teljes, hiszen például Fésűs Nelly lánya és a slammer Bánki Beni sem kapott túl sok lehetőséget a bizonyításra, annyira ott lenne a helyük az élő adásokban is, de a tematikának köszönhetően erre nem kerülhet sor.


A gyerekek mellett egyébként a zsűrit is egészen hamar megszerettem, bár igazság szerint nem számítottam másra, hiszen Hajós András már Az ének iskolájában bebizonyította, hogy mennyire alkalmas erre a szerepkörre, ahogy Lajtai Kati is aki nagyon jó kritikákat szokott megfogalmazni a gyerekeknek. Ábel Anitára sem lehet panasz, ahogyan az újonc Apáti Bencére sem, aki a szerepkörének megfelelően értékeli a produkciókat. Még a pontozásokat is megértem a zsűri részéről, de az ott ülő nézők esetében már kevésbé, és akkor ezentúl az otthon élő nézők is szavazhatnak majd a TV2 Live applikáción keresztül. Már előre félek, hogy mi lesz itt a továbbiakban.

Természetesen a továbbiakban is kitartok a műsor mellett, és nagyon örülnék neki, hogy ha az élő adásokban már változna a szerkezet és nem kellene majd minden héten elbúcsúznunk egy-egy kis tehetségtől...


Képek forrása: TV2 Sajtószoba

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Keresés